Dag 13 en 14

19 mei 2025 - Oxelösund, Zweden

Zondag 18 mei

Volop zonneschijn, we zitten lekker buiten en vermaken ons prima. Eindelijk ben ik aan de knutsel gegaan. Het een en ander geborduurd op een kaart. 

Rustige dag, totdat we besluiten nog iets te gaan doen. Zoekende op internet ontdek ik een muziekvoorstelling, om 16 uur in een kerk.

Binnenkant van de kerkKerk

Een essemble bestaande uit sopraan, dwarsfluit en piano/ orgel. Op de fiets er naar toe, ±5 km. Onderweg valt het ons weer op hoe stil het overal is. Als we over een brug over de snelweg rijden, zien we een enkele auto.

Stille rijbaan! Autoloze zondag?

Wat een verschil met Nederland.

Helaas was het allemaal in het zweeds. Maar het was een mooie voorstelling van 50 min. Vooral bezocht door 75+ ers. Op de terugweg nog even langs een supermarkt. Daar valt het ons weer op dat de draaideur hier rechtsom draait. Vreemde gewaarwording. Maar al eerder had ik gemerkt dat de sloten van wc en douche deuren, linksom moesten ipv rechtsom!! Was wel een ontdekking, de eerste keer.😂

Maandag 19 mei, we zitten nog steeds in Oxelösund,  op camping Jogerso. In het weekend waren veel nieuwe caravans en campers erbij gekomen. Maar gisteravond hadden we weer alle ruimte. Zie de foto van vanmorgen toen ik op weg was naar de douche.

De ruimte om ons heenToilet met wastafel etc etcDouche

Aldaar heb ik ook een paar foto's genomen van de douche gelegenheid.  Niet te geloven. En dit was een gewone ruimte. Maar er zijn ook familiekamers....dat behoeft na fe foto's geen verdere uitleg denk ik.

Maar ook de keukenfaciliteiten in datzelfde gebouw, zijn niet te beschrijven.

Keuken rechterzijdeKinder speelverblijf

Op onze vorige camping zagen we dat ook al: vrij te gebruiken. Magnetron,oven,kookplaten, koelkasten, vaatwasser. Je hebt wel een code nodig om daar binnen te kunnen komen. Maar die krijg je vanzelf als je je aanmeld

 Ook een zitje met boekenfaciliteit. Speelruimte voor de kids, als ze moeten blijven tijdens  koken en/of douchen.

Overzicht van 19 meiUit de wind

Ook vandaag prachtig weer! Té warm voor mij zelfs, dan ga ik gewoon aan de andere kant van de camper zitten, opgelost!

Vanmiddag nog een laatste rondje gefietst in de omgeving.  Ik hoorde van Gerard steeds al, als hij nora had uitgelaten, over die enorme huizen en rotsen, maar ook de vergezichten over het water heen. Dus....écht heel mooi.

1000064458Heerlijk plekje aan de OostzeeHoog op de rotsen, diverse gebouwen. Én...ook maar een auto in dezelfde keur aangeschaftVergezicht

Weer bijzondere natuurplaatjes geschoten. Ook nu weer veel ijslands mos gezien🤩. Wat is het hier mooi.

10000644521000064422

Morgen gaan we naar Stockholm, 120km, voor een paar dagen. De stad verkennen en aldaar een uitgezette fietsroute rijden. Door een giga "park"! 

Fijne avond en groetjes. Oh jaaa...we zijn precies 14 dagen op vakantie!😀. Nog 8 weken......!😂👍

Foto’s

14 Reacties

  1. Clarie:
    19 mei 2025
    Hoi
    Prachtige dagen hè, bij prachtig weer. En wat een mazzel, zo'n concert in de kerk. Merkten we in Riga ook, overal op de zondag waren middag concerten. Veelal gratis te bezoeken. En die kerk....die hebben wij vorig jaar ook gezien😁
    Goede reis morgen en al vast veel fietsplezier, maar dat zal met dit weer wél lukken.
  2. Gerard en Paula naar de Noordkaap:
    19 mei 2025
    Voor morgen geen goedeweersvoorspellingen hoor, helaas!
  3. Fred:
    19 mei 2025
    1 ding is zeker, jullie genieten, laat dat nu het doel van vakantie zijn. Nog 8 weken te gaan
  4. Paula:
    19 mei 2025
    8 weken ....zeker geen straf Fred. Groetjes
  5. Maatje:
    19 mei 2025
    Heel mooi daar en wat een rust onvoorstelbaar! Groetjes Maatje
  6. Fred:
    19 mei 2025
    Nog 8 weken van genieten
  7. Riek.:
    19 mei 2025
    Dit is echt luxe camperen, prachtige sanitaire voorzieningen, prachtige keuken.
    Wat een rust en ruimte .
  8. Gerard en Paula naar de Noordkaap:
    20 mei 2025
    Geweldig he, Riek. Maar ons sanitair van deze dagen doet me denken aan 1965..
    En we staan hier aan een doorgaande weg, het geluid geeft me "het thuisgevoel"! 🤣
  9. Sander:
    19 mei 2025
    Veel plezier nog, ik lees de dag verslagen, dan weten jullie dat :)
  10. Gerard en Paula naar de Noordkaap:
    20 mei 2025
    Hi Sander, goed om te weten. Leuk.
  11. Will:
    20 mei 2025
    Wat een luxe. Geniet er van en nog 8 weken te gaan........fantastisch vooruitzicht!
  12. Gerard en Paula naar de Noordkaap:
    20 mei 2025
    Dankjewel Will, het is echt bijzonder
  13. Monique:
    20 mei 2025
    Heerlijk geniet van jullie tijd daar
  14. Gerard en Paula naar de Noordkaap:
    20 mei 2025
    Dankjewel, komt goed