Dag 13 en 14
19 mei 2025 - Oxelösund, Zweden
Zondag 18 mei
Volop zonneschijn, we zitten lekker buiten en vermaken ons prima. Eindelijk ben ik aan de knutsel gegaan. Het een en ander geborduurd op een kaart.
Rustige dag, totdat we besluiten nog iets te gaan doen. Zoekende op internet ontdek ik een muziekvoorstelling, om 16 uur in een kerk.
Een essemble bestaande uit sopraan, dwarsfluit en piano/ orgel. Op de fiets er naar toe, ±5 km. Onderweg valt het ons weer op hoe stil het overal is. Als we over een brug over de snelweg rijden, zien we een enkele auto.
Wat een verschil met Nederland.
Helaas was het allemaal in het zweeds. Maar het was een mooie voorstelling van 50 min. Vooral bezocht door 75+ ers. Op de terugweg nog even langs een supermarkt. Daar valt het ons weer op dat de draaideur hier rechtsom draait. Vreemde gewaarwording. Maar al eerder had ik gemerkt dat de sloten van wc en douche deuren, linksom moesten ipv rechtsom!! Was wel een ontdekking, de eerste keer.😂
Maandag 19 mei, we zitten nog steeds in Oxelösund, op camping Jogerso. In het weekend waren veel nieuwe caravans en campers erbij gekomen. Maar gisteravond hadden we weer alle ruimte. Zie de foto van vanmorgen toen ik op weg was naar de douche.
Aldaar heb ik ook een paar foto's genomen van de douche gelegenheid. Niet te geloven. En dit was een gewone ruimte. Maar er zijn ook familiekamers....dat behoeft na fe foto's geen verdere uitleg denk ik.
Maar ook de keukenfaciliteiten in datzelfde gebouw, zijn niet te beschrijven.
Op onze vorige camping zagen we dat ook al: vrij te gebruiken. Magnetron,oven,kookplaten, koelkasten, vaatwasser. Je hebt wel een code nodig om daar binnen te kunnen komen. Maar die krijg je vanzelf als je je aanmeld
Ook een zitje met boekenfaciliteit. Speelruimte voor de kids, als ze moeten blijven tijdens koken en/of douchen.
Ook vandaag prachtig weer! Té warm voor mij zelfs, dan ga ik gewoon aan de andere kant van de camper zitten, opgelost!
Vanmiddag nog een laatste rondje gefietst in de omgeving. Ik hoorde van Gerard steeds al, als hij nora had uitgelaten, over die enorme huizen en rotsen, maar ook de vergezichten over het water heen. Dus....écht heel mooi.
Weer bijzondere natuurplaatjes geschoten. Ook nu weer veel ijslands mos gezien🤩. Wat is het hier mooi.
Morgen gaan we naar Stockholm, 120km, voor een paar dagen. De stad verkennen en aldaar een uitgezette fietsroute rijden. Door een giga "park"!
Fijne avond en groetjes. Oh jaaa...we zijn precies 14 dagen op vakantie!😀. Nog 8 weken......!😂👍

















Prachtige dagen hè, bij prachtig weer. En wat een mazzel, zo'n concert in de kerk. Merkten we in Riga ook, overal op de zondag waren middag concerten. Veelal gratis te bezoeken. En die kerk....die hebben wij vorig jaar ook gezien😁
Goede reis morgen en al vast veel fietsplezier, maar dat zal met dit weer wél lukken.
Wat een rust en ruimte .
En we staan hier aan een doorgaande weg, het geluid geeft me "het thuisgevoel"! 🤣